<

Cadillac seria 62

Opis

Koniec lat 50-tych w motoryzacji Amerykańskiej był nasycony nowinkami. Trwał wyścig luksusu wygody w którym Cadillac zajmował czołowe miejsce wśród masowo produkowanych samochodów. W roku 1956 Cadillac posiadał wspomagane hamulce, elektrycznie sterowane siedzenia oraz otwieranie okien. Można było dodatkowo instalować klimatyzacje. Dla wygody palących pasażerów instalowano w samochodzie 4 zapalniczki z popielniczkami, najczęściej w tapicerce drzwi. Od 1957r instalowano automatyczną antenę, oraz centralny zamek. Dla poprawienia komfortu jazdy Cadillac instalował zawieszenie pneumatyczne. Takie zawieszenie zamontowano w 904 samochodach. Po 4 latach się z tego wycofali ponieważ przyniosło to duże straty. Utarła się opinia że Cadillac jest to samochodem dla bogatych emerytów na Florydzie. Jazda nim porównywana była do pływania statkiem, a niektórzy twierdzili że to super kanapa na czterech kołach. Cadillac lat 60-tych uznany był za najbardziej luksusowy i najlepiej wyposażony technicznie samochód. Z tego powodu Prezydent Nixon wybrał samochód tej firmy w 1972r na prezent liderowi Związku Radzieckiego Breżniewowi.

Dane historyczne

Początki marki Cadillac sięgają 1903 roku, kiedy to Henry Martin Leland wspólnie z Wiliamem Murphy założyli na bazie istniejącego przedsiębiorstwa "Detroit Automobile Company" nową
firmę: "Cadillac Motor Company". Samochody Cadillac od początku wyróżniały się bardzo dobrym wykończeniem i doskonałą jakością. Firma, włączona w 1909 roku do koncernu General Motors, od 1918 roku zaczęła produkować samochody napędzane widlastymi silnikami V8.
W latach pięćdziesiątych Cadillac został uznany za najbardziej prestiżową i luksusową markę amerykańską. Serię produkcyjną ozn. 62 zapoczątkowano w 1940 roku, wprowadzając na rynek samochód z nadwoziem typu sedan, napędzany 8 cylindrowym, widlastym silnikiem z zapłonem iskrowym. Samochód ten, podobnie jak pojazdy innych serii m-ki Cadillac podlegały corocznym zmianom nadwozia; każdy „rocznik" wyróżniał się wieloma charakterystycznymi szczegółami, które identyfikowały samochód, zaś co 2 – 3 lata wprowadzano zupełnie nową bryłę nadwozia. Samochody serii 62 były średnimi pojazdami Cadillaca. Początkowo samochody te wyposażone były w luksusowe, 6 osobowe nadwozia typu 4 drzwiowy sedan lub tzw. hardtop sedan, w którym drzwi były pozbawione ramek szyb, w późniejszych latach do oferty dołączono nadwozia otwarte (convertible).
Opiniowany samochód to Cadillac z serii 62 model 57 - 6239DX Sedan de Ville
z czterodrzwiowym nadwoziem typu hardtop-sedan. Był luksusowym pojazdem średniej wielkości, wyposażonym standardowo w automatyczną skrzynię biegów, układ wspomagania hamulców
i kierownicy, spryskiwacze szyby przedniej i dwubiegowy napęd wycieraczek. Opcjonalnie można było zamówić wszystkie niezbędne udogodnienia: elektrycznie sterowane szyby i fotele, układ klimatyzacji, centralny, elektryczny zamek, lampy przeciwmgielne, czujnik włączenia świateł drogowych, radioodbiornik z tylnym głośnikiem.
W kompletacji fabrycznej napęd stanowił ośmiocylindrowy, widlasty silnik o pojemności skokowej 5981 ccm i mocy 300 KM. Przeniesienie napędu na koła tylne za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic. Zawieszenie przednie niezależne, tylny most sztywny.
Łącznie wyprodukowano 23808 egzemplarzy samochodów m-ki Cadillac serii 62 model Sedan de Ville (57-6239DX) z nadwoziem hardtop sedan.

Opiniowany egzemplarz został przez obecnego właściciela zakupiony w 2014 roku w Stanach Zjednoczonych i poddany kompleksowej renowacji. Poprzednim właścicielem samochodu był pan Benjamin Robert Sill Jr z miejscowości Hagerstown w stanie Maryland.

Dokumentacja fotograficzna / Etapy renowacji